Jag kan inte sova.. Jätte svårt. Har legat i sängen ett tag och haft ont i ryggslutet. Det vill verkligen inte sluta. Så nu gick jag upp och försöker tänka på annat.

Hur vet man om det är värkar? Alltså jag har grymt ont i ryggslutet till och från. Känns inte som nån foglossning. Förvärk eller förlossningsvärk?

Jag vill inte ställa mig i nån dusch heller, vill verkligen inte väcka älsklingen som är ledig och sover.. Vill inte få honom att tro att det är dax, så kanske det inte är det?!

Jag avaktar och ser...

NI SOM FÖTT BARN, Hur kändes era?

9 kommentarer

Ella

31 May 2010 06:39

Jag hade ont i nedre delen av magen, ryggen och det strålade lite ner mot benen. Jättesvårt att förklara hur det kändes. Men det mesta kändes nere i magen. Men ring förlossningen och hör med dom?

Hoppas det är nåt på G :)

Sandra

31 May 2010 06:58

Jag hann bara ha ont i ryggslutet ca 1 timme innan jag fick krystvärkar.. men då hade ju mitt vatten gått oxå :P

men de e nog på g :D

Anonym

31 May 2010 08:13

I ryggslutet började jag få ont i kvällen innan lillan kom, på natten vaknade jag av värkar, på morgonen åkte vi in och ett par timmar senare kom hon ut! :)

Madde

31 May 2010 09:11

Åh spännande! Jag håller tummarna!

Mina värkar var ju rätt tydliga och kom och gick liksom.

Kram

Anonym

31 May 2010 09:20

Jag hade ungefär som mensvärk som kom till och från runtom hela magen och ryggen,som ett skärp ungefär,när det hela började. Men inte fören dagen efter började dom riktiga värkarna och jag kan lova att du känner när dom börjar.

Micaela

31 May 2010 10:18

Om du har haft förvärkar och nu känner förmodligen värkar så är dom dubbelt så smärtsamma. De du kan göra är att räkna mellan värkarna och se hur långt de är emellan de gjorde jag och la mig i ett bad innan jag sa till min pojkvän att vara beredd. Jag hade förvärkar innan jag fick värkar också så man ska inte ta bort de som en del av tecknet.

Anonym

31 May 2010 10:24

det kan ju vara förberedelser, men tro mig du märker när det är dags..prova&ta en tablett&så om det går över..eller om du är osäker så ring förlossningen :)

Viktoria. Mamma till Elias :)

31 May 2010 20:30

Du märker när det är på gång och när det är riktiga värkar, jag lovar! Men det är nog dags snart :)

Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]

02 Jun 2010 20:25

Du vet när det är rikig värkar. Innebörden av smärta för en helt annan betydelse :) Får du en värk kan du i princip inte stå rakt. Så du kommer veta - tro mej :)

Kommentera

Publiceras ej